Tájékoztató egyszerűsített eljárásról üzemeltetőváltás esetén

2025 március 13.

Amennyiben a szálláshely rendelkezik érvényes szálláshely-minősítési igazolással, a minősítés átruházható az új üzemeltető számára az érvényességi időn belül*. Az átadott minősítés érvényessége megegyezik a korábbi minősítési igazoláson feltüntetett érvényességi idővel.

 

Az átruházási eljárásnak két feltétele van:

 

  • a szálláshely új üzemeltetőjének regisztrálnia kell az NTAK rendszerben, és át kell adnia az adatokat a szálláshely-minősítés rendszerébe.

Ezt követően a https://szallashelyminosites.hu/ oldalra belépve a regisztráció véglegesítése során a „Korábbi minősítés” résznél be kell jelölni, hogy „Meglévő minősítés átvételét kezdeményezem”, emellett meg kell adni a korábbi üzemeltető adószámát és a szálláshely korábbi NTAK regisztrációs számát, valamint nyilatkozni kell (bepipálva a négyzetet), hogy a korábbi üzemeltető által elért kategória fenntartását vállalja az új szolgáltató.

 

  • a minősítés átvételének kezdeményezését követően a szálláshely-minősítő szervezet nyilatkoztatja a korábbi üzemeltetőt, hogy hozzájárul-e a minősítés átadásához.

 

A minősítés átadását követően az új szolgáltató nevére szóló, érvényes szálláshely-minősítést igazoló dokumentum letölthető a  https://szallashelyminosites.hu/ felületen, az új üzemeltető oldalára belépve. Ezzel egyidejűleg az előző szolgáltató nevére szóló igazolás automatikusan érvénytelenítésre kerül.

 

Budapest főváros közigazgatási területén a 2024. december 31. napjáig nyilvántartásba vett magánszálláshely és egyéb szálláshely esetében a szálláshely-szolgáltató személyében bekövetkezett változás 2026. december 31. napjáig a kereskedelmi hatóság által nem vehető nyilvántartásba.


További hírek